Modificarea legii 4/2008 votata de Parlament
![]()
După ce Senatul a respins-o în aprilie 2010, deputaţii au aprobat, astăzi, cu majoritate covîrşitoare, 235 de voturi “pentru”, un vot “împotrivă” şi două “abţineri”, propunerea legislativă a deputatului PDL Alin Trăşculescu privind combaterea violenţei în sport.
Miercuri, Alin Trăşculescu afirmase, după ce proiectul a primit aviz favorabil din partea Comisiei pentru învăţământ a Camerei, că principalele reglementări îi privesc pe recidivişti şi că proiectul conţine măsuri pentru stoparea violenţei pe stadioane.
CELE MAI IMPORTANTE AMENDAMENTE:
1. Închisoare pentru orice obiect artizanal
“Încercarea de a introduce, deţinerea, confecţionarea sau folosirea în incinta arenei sportive a obiectelor artizanale şi de distracţie, de orice clasă, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 5 ani plus măsura interzicerii accesului pe stadione între 2 şi 4 ani”
2. Puşcărie pentru tentativa de a pătrunde pe teren
“Pătrunderea sau încercarea de pătrundere fără drept în incinta suprafeţei de joc se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la un an şi măsura interzicerii accesului la competiţiile sportive pe o perioadă cuprinsă între 1 şi 2 ani”
3. Închisoare minimum un an pentru acte de agresiune pe teren
“Dacă pătrunderea în încinta suprafeţei de joc sau chiar pe teren este însoţită sau urmată de acte de agresiune sau violenţă fizică, pedeapsa e închisoare de la 1 la 2 ani şi măsura interzicerii pe stadioane între 2 şi 4 ani”
4. Închisoare pentru “interzisul” care intră pe stadion
“Fapta unei persoane căreia i s-a interzis accesul la unele competiţii sportive de a încerca să pătrundă sau de a pătrunde în arena sportivă constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 1 lună la 3 luni sau amendă”.
5. Se introduce modelul englez pentru cei interzişi
“Persoanele faţă de care s-a dispus măsura interzicerii accesului pe arenele sportive au obligaţia ca, pe timpul desfăşurării competiţiilor pentru care s-a dispus măsura, să se prezinte la cel mai apropiat sediu al poliţiei, jandarmeriei sau poliţiei de frontieră”.
6. Cine nu se prezintă la sediul poliţiei va fi amendat
“Neprezentarea la cel mai apropiat sediu al poliţiei sau jandarmeriei pe timpul desfăşurării unei competiţii pentru care s-a dispus măsura interzicerii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 la 1.500 de lei sau prestarea a 120-200 de ore activităţi în folosul comunităţii”
7. Cine e umărit penal va fi automat interzis 6 luni pe stadioane
“Pe parcursul urmăririi penale, măsura de siguranţă a interzicerii accesului pe stadioane se ia faţă de făptuitor în mod provizoriu în momentul începerii urmăririi penale. Durata acestei măsuri de siguranţă va fi de 6 luni de la data primirii sau comunicării rezoluţiei de începere a urmăririi penale de către învinuit
Precizez ca la ultima comisie prin care a trecut aceasta modificare a legii, respectiv comisia de aparare si ordine publica, au “binevoit” sa ne invite cu 55 de minute inaintea sedintei, in conditiile in care inca nu s-a inventat teleportarea, chiar daca am insistat sa fiu contactat telefonic in timp util, am primit un email, probabil fiindu-le rusine sa ma mai si sune.
Principala problema cu care o sa ne confruntam o sa fie faptul ca plangerea impotriva procesului verbal de contraventie nesuspendand masura complementara de interdictie, nu o sa suspende nici obligativitatea prezentei pe timpul meciurilor (acasa/deplasare/nationala etc) la sectia de politie/ jandarmi.






17:06
orice obiect artizanal??? Daca au interzis orice pirotehnica de orice fel, obiectul artizanal poate fi considerat si steagul, banerul de gard si chiar fularul de la gat….BAG P**A IN RROMania ….
18:07
http://www.cdep.ro/pls/steno/eVot.Nominal?idv=8781
18:16
O ultima bomboana pe coliva iubitorului de fotbal din Romania.
18:20
facem si noi ceva impreuna,toti suporterii?sa aratam ca ne pasa…ca de schimbat ceva nu cred ca mai putem…sau ne impiedica ”marile” rivalitati,divergentele interne sa vedem,sa realizam ca am ajuns la marginea prapastiei?suntem prea mici,nu-i asa?suntem prea slabi?cine se strange nu stiu unde,cine crezi ca face nu stiu ce,cui crezi ca ii pasa?poate asa o sa spuneti multi dar daca ceea ce simtim,ceea ce gandim e adevarat,asta ar trebui sa primeze in fata tutoror piedicilor.am primit lovitura cand nu se putea mai bine…pauza competitionala,vin sarbatorile,s-a calificat steaua,toata lumea e fericita
…foarte trist!deci sa inteleg ca bagam coada intre picioare inca o data si iesim pe usa din dos?sau ne trezim ca tovarasul de langa noi e intemnitat 2 ani pt o artificie de tort,sau ca ne intalnim in sectie la meciuri ca domnul jandarm a decis sa ne interzica pt ca aveam fularul la gura(vezi caz recent)?LIBERTATE FURATA!!!spuneti ca noi suntem singurii care mai tinem capul sus din toata tara asta plina de manipulati de media si calcati in picioare de autoritati si guvernanti?oare…
18:23
Exista vreo modalitate de a bloca legea? Curtea Constitutionala eventual? Curtea Europeana a Drepturilor Omului?
18:47
“Exista vreo modalitate de a bloca legea? Curtea Constitutionala eventual? Curtea Europeana a Drepturilor Omului?”
7. Cine e umărit penal va fi automat interzis 6 luni pe stadioane
“Pe parcursul urmăririi penale, măsura de siguranţă a interzicerii accesului pe stadioane se ia faţă de făptuitor în mod provizoriu în momentul începerii urmăririi penale. Durata acestei măsuri de siguranţă va fi de 6 luni de la data primirii sau comunicării rezoluţiei de începere a urmăririi penale de către învinuit
Aici ar putea fi o problema,deoarece consider ca prezumtia de nevinovatie este incalcata.Daca se dovedeste ca am dreptate cam singura solutie este strangerea de semnaturi si semnalarea problemei la AVOCATUL POPORULUI ,acesta fiind obligat sa vada daca prevederea este constitutionala sau nu.
18:53
Mai e ceva de facut? Sau ni s-a furat pur si simplu libertatea de tot?
19:05
neagra zi…
19:08
commandooli si Pride1923, eu am atacat articolul ce nu suspenda interidictia cand faci contestatie, dar si-a facut nevoile si Curtea Constitutionala pe noi. Vezi sentinta http://www.legestart.ro/Decizia-113-2011-referitoare-respingerea-exceptiei-neconstitutionalitate-dispozitiilor-art-47-alin-1-4-art-48-alin-3-art-49-alin-1-4-7-Legea-4-2008-prevenirea-combater-(MzcwNjAy).htm
Probabil asa o sa faca si acum cand vom zice ca se incalca articolul din Constitutie ce spune ca “sanctiunile privative de libertate pot fi doar de natura penala” ….o sa gaseasca ei ca exista un articol prin care poti motiva de ce nu poti fi prezent la sectie. Cand gasesc conjunctura necesara o sa scoata si respectivul articol.
Majoritatea aia aproape absoluta ne aduce aminte de epoca pe care o consideram apusa acum 22 de ani. Ce cacat ne mai trebuie noua separatia puterilor in stat, dreptul la justitie si dinastea. Il aveam pe “Dumnezeu pe pamant – Jandarmul” ….e suficient.
19:35
in conditiile in care la sanctiunea complementara de interzicere a accesului la citez:”orice meci de fotbal” ce ar trebui sa fac sa ma prezint la sectie si cand se joaca dinamo-pandurii si cand se joaca steaua-rapid???
19:49
Dupa ce intra in vigoare legea te poate obliga sa te prezinti la toate meciurile de fotbal organizata in conditiile legii in orasul tau. Nationala, clubul favorit, deplasarile clubului favorit, satelitul clubului favorit, chiar si cand joaca alte echipe din localitate. Iti lasa doar o portita prin care sa-l suni pe ingerul tau pazitor jandarmul (monitorul de securitate) si sa-i indici exact unde esti. Tot jandarmii stabilesc la ce meciuri de fotbal vor ei sa se aplice masura. Ar fi bine sa nu i se fi pus pata la vreun ofiter de la jandarmi pe tine…. ca te invita la toate, doar legea il acopera…poate voiai sa te bati cu rivalii la vreun meci de-al lor cu altii
20:03
Asta se datoreaza “suporterului” care a intrat atunci in teren la Petrolul – Steaua, “multumim” !
20:07
nasol: dupa ce ca esti la bulau nici la meci n-ai voie sa mergi
“Încercarea de a introduce, deţinerea, confecţionarea sau folosirea în incinta arenei sportive a obiectelor artizanale şi de distracţie, de orice clasă, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 5 ani plus măsura interzicerii accesului pe stadione între 2 şi 4 ani”
asta e chiar citat din documentele oficiale?
la modul serios asa se exprima astia in lege?!
“obiecte de distractie”?!
20:07
Nu mai e nimic de zis , ne-am dus la vale , de schimbat nu putem schimba nimic oricat ne-am minti singuri ca exista o sansa, de iesit in strada iesim dar concret iarasi nu rezolvam nimic! S-a cam terminat, cred ca vom intra intr-o noua etapa in care mai toate peluzele vor ramane cu oamenii de ultima speta, cu profitori si bisnitari iar peluzele pe la noi vor arata cum arata cea stelista si cea a cfr-ului la momentul de fata! A fost un vis frumos…
20:36
Blana, ala de la Ploiesti a fost doar un pretext pentru care Trasculescu sa-si treaca proiectul. Ma crezi ca putea sa treaca si puscarie 5-10 ani pentru suporterul ce nu sta pe locul lui…. tot trecea, ca PDL-ul are majoritate. E suficient sa incluzi in titlu “pentru combaterea violentei” …..ca nu mai are importanta ce scrie. Asa pentru diversitate am vazut ca s-au abtinut 2 si a votat unu impotriva. Probabil s-au incurcat cu noul sistem electronic de vot.
Iata activitatea marelui parlamentar Alin Trasculescu…. http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=304&cam=2&leg=2008&pag=2&idl=1 O singura initiativa adoptata de parlament. Isi face CV pe spatele nostru. Oportunist baiatul.
20:46
Dave, da, iar articolul nu lasa loc de nicio interpretare favorabila noua… http://www.cdep.ro/proiecte/2010/100/80/4/pl184.pdf
22:24
1. organizatie nationala a suporterilor!
2. actionata , inca odata , in instanta la CC , in special cu articolul 7!
3. strangeri de semnaturi si “negocierea” cu ORICE partid, in afara portocaliilor, care e dispus sa inlature aceasta lege odata ajunsi la putere cu ajutorul nostru!
Asta putem face concret!
07:20
Curtea Europeana a Drepturilor Omului poate fi sesizata doar in cazul in care ai o solutie data de catre cea mai inalta instanta din Romania, in cazul nostru Curtea Suprema de Justitie. Cel putin asa stiu eu. Ori pentru asta trebuie initiata o actiune, care sa treaca prin toate instantele.
08:56
Din vina cui s-a ajuns aici? Pana prin 2008, spectacolul de pe stadioane inca exista. Stati linistiti, ca statul nu traieste din amenzile platite de suporteri. Faci cacaturi, si dupa aia te intrebi de ce esti aratat cu degetul si de ce ti-s ingradite anumite drepturi. Diavolii pozeaza-n sfinti.
09:06
plm dam legi de parnaie pt suporteri care aprind o torta pe un stadion,criminali freeeeee….bv vouo….de la ploiesti va transmitem multa muie si va dorim de sarbatori o coroana si multe flori LIBERTATE PT SUPORTERI
10:38
@ Blana
Cum spunea Cristi Brancovean , cazul de la Ploiesti a fost un pretext. Asa am putea da vina si pe acel suporter stelist care la un meci amical a intrat pe teren si a vut sa-l loveasca pe portarul advers. Greseala noastra este ca nu uitam de rivalitati, ne place sa comentam pe internet in loc sa facem ceva concret.
11:58
@aguila da mai e ceva de facut.sa ne strangem toti suporterii din tara si sa aratam ca NE PASA !
12:24
Un miting este cel mai infim lucur pe care il putem face, desi si treaba asta conteaza si ar fi de bun augur.
Cea mai mare problema este ca suntem extrem de debinati.
Putine peluz esunt conduce de oamenii care se implica si de oamenii cu mentalitate. Probabil ca infara de Timisoara,Galati si Vaslui cam peste tot sunt probleme interne destul de mari. Poate ar trebui facauta o noua sedinta,dar la care sa vina oameni care au un cuvant de spus in peluza lor si cu ceva in cap, nu sa ne aduce doar oameni care dau bine prin fizicul lor.Poate ca 2-3 insi de peluza ar fi destul.Sunt multe lucruri care trebuie vorbite,dar nu asta este probabil locul cel mai indicat si nici telefonul.
Ceea ce este clar, e faptul ca trebuie sa incercam sa facem ceva.Cei care au incercat pana acum, sunt demni de toata lauda, dar trebuie sa devenim mai uniti, mai toleranti si sa ne dam seama ca daca facem ceva, o facem pentru un bine comun.Cred ca fiecare ne stim in tara care avem un cuvant de spus in fiecare peluza si putem face rost de nr. de telefon,adrese de e-mail, etc.
12:37
Nu sunt jurist de profesie,dar cred ca sunt destui prin peluze. Oricum, aici putem gasi cred eu cateva lucruri destul de utile, daca mai sunt unii care pana acum nu le stiau. http://www.apd.ro/carteaalbastra/procedura_adoptare.php
Nu am inteles exact cate semnaturi ne-ar trebui pentru modificarea legii,dar zic eu ca daca ne canalizam atentia pe treaba asta, o putem face.Sa nu uitam ca e si an electoral!
13:18
hai ca m-am uitat si eu un pic peste porcaria asta. asa cum banuiam o colectie de aberatii destul de impresionanta:
la art. 32, aliniatul 1, se mentioneaza ca introducerea in arena si/sau folosirea materialelor pirotehnice constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 5 ani.
doua rinduri mai jos, in acelasi articol 32, apare si o completare. daca materiale pirotehnice fac parte din clasele 2 – 4, impotriva invinuitul se va dispune masura interzicerii accesului la competitiile sportive.
concluzia: daca aprind o fumigena pe stadion (material pirotehnic legal oriunde altundeva) ma duc la puscarie mai mult decit un pedofil incestuos DAR nu primesc interdictie.
daca trec la nivelul urmator, adica folosesc materiale pirotehnice interzise, atunci ma duc la puscarie tot mai mult ca un pedofil incestuos dar primesc si interdictie.
in mintea astora, prima pedeapsa (pentru faptele mai putin grave) e puscaria iar “adaosul” pentru o fapta mai grava este interdictia.
interidctie aplicata unui om condamant la puscarie.
sa fim seriosi. un cacat de lege la fel ca si majoritatea celorlalte din romania, facuta sa fie incalcata.
daca noi am fi uniti si coerenti nimic nu ne-ar sta in cale cu atit mai putin retardatii astia care nu-s in stare sa lege doua idei.
13:50
Pedeapsa de 2-5 ani e cea mai mica problema, crede-ma. Grav e ca pe baza unui dosar penal deschis impotriva unui suporter, procurorul e obligat sa-i aplice interdictie pana inchide dosarul sau pana la o decizie definitiva in instanta, iar pe perioada aceasta suporterul trebuie sa se prezinte de fiecare data la sectie. Adica nu mai e nevoie de nicio condamnare, pur si simplu cercetezi 2-3 ani un suporter, iar el e tarat 2-3 ani prin sectiile de politie sub pretextul vizionarii meciurilor, iar dupaia inchizi dosarul. In legea de punere in aplicare a noului cod penal se prevede abrogarea articolelor 33 – 45 şi 48 – 53 (inclusiv a celor modificate acum prin inlocurirea “se poate dispune” cu “se dispune” )… doar ca ea e in acest moment in Camera Deputatilor si mai poate suferii modificari. Codul penal reglementeaza f bine regulile dupa care e judecat cineva si in premiera o sa reglementeze si sanctioneze inclusiv problemele aparute cu ocazia unor manifestari sportive ( http://www.cvucs.ro/files/legislatie_noua.doc )
15:35
Legea nu intra in viguare pana presedintele nu o promulga. Un miting ceva ar fi util.
Cat despre lege in sine intr-adevar sunt niste puncte dubioase.
Daca exista interes se poate consulta o firma de avocatura apoi mers la consiliul europei. (inainte sa isi arunce vreunul ideile dezertoare, la consiliul europei multi romani au dat statul roman in judecata si au castigat)
Daca Romania pierde un proces acolo pe o lege este obligat sa schimbe legea.
16:50
http://www.facebook.com/pages/Alin-Silvi ….
19:05
Salut! A spus cineva mai sus… si a avut dreptate. Acum se pot lasa rivalitatile deoparte si poate facem ceva impreun??? sau si acum o sa sufere unii de ei?? O petitie ?? cine stie sa vorbeasca.. e pacat. Imi pare rau de toti care merg la meciuri si care traiesc ultras… trebuie facut cva. asa ceva NU E NORMAL!!
19:27
Trebuie facut ceva,dar trebuie sa luam atitudine,nu sa ramanem doar la stagiul de vorbe.De ultimul protest in mare parte s-au ocupat baietii din sud dinamo.Una din peluze trebuie sa ia atitudine ,indiferent care si sa se stabileasca anumite lucruri anumite intalniri,sa stabilim care sunt urmatorii nostri pasi.
20:47
apropo Alin Silviu Trăşculescu are id de facebook, si ii putem comenta la profil.
sa ii lasam niste dedicatii
20:50
Trebuie sa lasam orice rivalitate deoparte.
INDEMN LA UNITATE PE TOATA LUMEA POLISTI-UTISTI,CAINI-STELISTI,CFRISTI(sec24)-Uisti s.a.m.d.
Hai sa cautam cele mai bune solutii.
LIBERTATE PENTRU SUPORTERI!
22:27
Eu sunt jurist de profesie, asa ca o sa fac cateva observatii si completari:
1.dave, măsura interzicerii accesului pe stadione este o masura complementara si ea incepe sa se aplice din momentul in care masura principala(inchisoarea) este considerata executata. deci mai intai faci inchisoare 2-5 ani, apoi ramai cu interdictie intre 2 si 4 ani.
2. 06 Constitutia vorbeste de un numar minim de 100.000 de cetateni cu drept de vot, care trebuie sa provina din cel putin un sfert din judetele tarii, iar in fiecare din aceste judete, respectiv in mun Bucuresti, trebuie sa fie inregistrate cel putin 5000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative. In opinia mea, modificarea legii in urma strangerii de semnaturi iese din discutie pentru ca dureaza mult, iar in tot acest timp legea isi va produce efectele odioase. In plus, dupa ce sunt stranse semnaturile si este prezentat proiectul de modificare a legii, tot camerele il vor supune la vot. De asemenea, luati in considerare si faptul ca pentru Rosia Montana au fost stranse 135.000 de semnaturi in cateva luni bune (poate chiar un an), iar acolo oamenii au semnat pentru o cauza mare, importanta pentru tara, etc. Comparatia e de prisos cu cauza aceasta,nu?
3.Cristi Brancovan, am citit decizia CC privind neconstitutionalitatea art 47 alin 1 si 4 (restul articolelor nu aveau ce cauta in cerere)si nu pot spune cu tarie ca art. asta e neconstitutional si ca CC a facut o nedreptate.Intr-adevar,lipsa suspendarii nu e echitabila vizavi de termenele pe care le primesti la noi in instanta, insa nu as zice ca avem neconstitutionalitate aici.
Cu toate astea, modificarea de acum a legii 4 este o alta poveste. Mie mi se pare ca aici libertatea individuala e vadit incalcata si, cu o putina inspiratie juridica, as da ceva sanse si argumentului cum ca prezumtia de nevinovatie e ignorata. Asa ca nu privi CC ca pe o usa inchisa, pentru ca nu e chiar asa. In plus, nu e ultima usa.
Am vorbit de ce nu puteti face, dar as vrea sa vorbesc si despre ce puteti face in urmatoarele maxim 20 de zile, cat este perioada de timp in care presedintele poate promulga legea.
a)Faceti o adresa catre Avocatul Poporului deoarece el are competenta sa sesizeze din oficiu CC pentru neconstitutionalitatea unei legii, dar numai pana la momentul promulgarii ei de catre presedinte. In adresa relatati toate motivele de neconstitutionalitate pe care le identificati la noua lege, vorbiti despre abuzurile jandarmariei si atasati in acest sens hotarari judecatoresti prin care vi s-au anulat procesele verbale de contraventie (o practica judiciara abundenta in acest domeniu poate pune presiune pe autoritati in sensul de a evita adoptarea altor legi care vor aduce si mai multe procese, si mai multa practica judiciara favorabila voua). De asemenea, nu ar strica sa gasiti temeiuri juridice si in Tratate Internationale, eventual practica judiciara a CEDO pe probleme asemanatoare). Prezentati problema intr-un mod cat mai persuasiv, astfel incat sa aveti sanse cat mai mari de succes.
2. Adresa la Presedintele Romaniei care sa contina acelasi continut ca mai sus. Si Presedintele poate sesiza Curtea Constitutionala si poate o va face daca argumentele voastre sunt solide. De asemenea, el poate refuza sa semneze legea.
3. Adresa catre Curtea Consitutionala. Desi nici ea nu este obligata sa se autosesizeze la cererea voastra, sanse sunt sa o faca, asa ca trebuie macar sa citeasca punctul vostru de vedere.
4.A spus cineva ceva de Consiliul European. El are urmatoarea atributie importanta :La propunerea motivată a unei treimi din statele membre, a Parlamentului European sau a Comisiei Europene și cu aprobarea Parlamentului European, Consiliul, hotărând cu o majoritate de patru cincimi din membrii săi, poate să constate existența unui risc clar de încălcare gravă a valorilor prevăzute la articolul 2 (adica respectarea demnității umane, libertății, democrației, egalității, statului de drept, precum și respectarea drepturilor omului, inclusiv a drepturilor persoanelor care aparțin minorităților), de către un stat membru.
In opinia mea, procedura este anevoioasa, dar daca vreti sa incercati si asta cred ca puteti trimite niste adrese catre Parlamentarii nostri europeni si catre Consiliul European.
Ca o concluzie pe am tras-o din comentarii, am senzatia ca pentru voi batalia deja s-a terminat. Mie mi se pare ca pana acum nu ati dus nicio lupta. Orice ar zice oricine, eu sunt convinsa ca nu cu pancarte in strada se schimba lucrurile, ci argumente juridice pe bune. Mitingurile sunt bune pentru intimidare, pentru a arata solidaritate si pentru a va automotiva.
Si pentru ca tendinta acestui site este una conflictuala, nu ma pot abtine nici eu sa ma iau de aceia care tot cauta vinovati si nu solutii. Daca voi credeti ca baiatul de la Petrolul e de vina, apai inseamna ca nu vedeti padurea de copaci.
In rest, bataia asta de joc a autoritatilor e prea mare ca sa va resemnati.
22:39
Inca ceva:
E de preferat ca eventualele adrese pe care se formulati sa fie semnate de cat mai multe asociatii de suporteri si nu numai.
Mi-am adus aminte de procedura la Consiliul Europei si ea presupune ca individul care foloseste aceasta cale sa fie efectiv vatamat de o lege a statului sau. Eu cred ca telul principal, in acest moment, este sa nu lasati ca legea asta sa ajunga sa va produca o vatamare:), de aceea procedura aceasta ramane ca plan B.
07:43
eu cred ca 200.000 de semnaturi sar face in 7 zile in cazul suporterilor……LIBERTATE PT SUPORTERI!
07:53
AR FI BINE a 2 etapa din campionat sa nu mearga nimeni la nici un meci din tara nici div a nici div b sa fie stadioanele goale sa vada daca le convine asa LIBERTATE PT SUPORTERI
09:07
Da, ar fi o idee doar sa se puna pe fiecare stadion un mesaj in legatura cu legea si apoi sa se plece. Sa vorbim cu toti prietenii si de la alte parti ale stadionului.
09:24
Si trebuie sa aducem presa de partea noastra, pt ca astfel ii vom aduce si pe restul oamenilor de partea noastra. Si sa lasam “huliganismele” si alte cele.
10:51
Cum vad eu problema la momentul actual: initiativa unor actiuni ar trebui sa apartina unor oameni (de peluza sau apropiati peluzelor) care au solide cunostinte juridice, care au studiat problemele si care se pot descurca prin hatisul asta de acte, legi, ordonante, articole, etc. Iar noi, restul, sa ii sustinem prin orice mijloace posibile, sa propagam mesajul actiunilor si sa promovam lupta noastra impotriva sistemului, impotriva abuzurilor, sa incercam sa deschidem ochii oamenilor de rand, pentru ca numai asa putem face ceva. Atragand atentia tuturor. Insa pentru inceput ar trebui gandit un plan de atac, iar lucrul asta trebuie facut cat mai repede. Fiecare peluza ar trebui sa vina cu niste oameni care, asa cum am spus la inceput, cunosc subtilitatile legilor si care se pot intalni sa puna la bataie un contraatac pe plan juridic. Spre exemplu, noi, timisorenii, ii avem pe Cristi Brancovan si pe Radu Chirita, profesor de drept constitutional la UBB Cluj. Sunt sigur ca Radu se poate intalni cu baieti de la U sau de la CFR (daca exista).
16:52
la fel poti face prin ONG-ul vostru Drucheria, sau SCU sau AISS, si bineinteles noi suporterii din peluza..
09:26
Da, normal ca orice actiune ar trebui sa fie intreprinsa in numele asociatiilor de suporteri ale fiecarei peluze.
13:58
Sa luam aminte de la Catalina, ca bine spune. Asa vom face!
14:04
Comentariile celui mai competent om de-al nostru pe problema asta:
“Pe rând:
1. Dacă se pune problema de iniţiativă legislativă, e exclus. E imposibil să aduni semnăturile alea şi nici nu rezolvi nimic dacă faci un proiect de lege care va merge la Parlament.
2. Se poate scrie o cerere către Avocatul Poporului, dar din câte îl cunosc pe mister Iancu – Avocatul Poporului – o să îl doară în cur. Se poate totuşi încerca. Să prinzi cele 20 de zile înainte de promulgarea legii e exclus, pentru că vin sărbătorile. Avocatul Poporului poate sesiza totuşi CC şi după ce legea a intrat în vigoare. Se poate încerca, dar sunt extrem de rezervat cu privire la şanse.
3. Adresa la Preşedinte este o încercare amuzantă. Sigur că poate refuza promulgarea legii şi o poate trimite înapoi parlamentului, dar să crezi că Preşedintele o să îşi pună cap Parlamentul pentru nişte golani de pe stadioane e amuzant.
4. Adresa către CCR e studidă. Curtea Constituţională nu se poate auto-sesiza.
5. Aia cu Consiliul European e şi mai amuzantă. Nu are niciun rost. “
15:59
wolf, aplaudicii vor merge si e exact ce-si doresc acesti jegosi. vor teatre nu stadioane. DICTATURA CURATA.
18:11
dupa cum vad eu singura solutie este implicarea masiva in politica, si in momentul schimbarii actualei puteri, facut lobby pentru modificarea legii. implicarea se poate face fie in cadrul unui partid puternic fie inscrierea masiva intr-un partid mic si impingerea acestuia in parlament. personal as merge pe linie ecologista pentru a putea multumi si pe cei care au deja o optiune, de stanga sau de dreapta. E o simpla propunere, nu va apucati sa-mi sariti in cap daca nu aveti ceva constructiv de spus. Mie unul mi-e teama de abuzurile care vor urma, si mai ales de inscenarile de care nu ne apara nimeni: cat de greu e sa strecori in buzunarul cuiva o petarda si apoi sa-l bagi la puscarie?
22:38
@Cristi Brancovan
Am senzatia ca mi-ai desfiintat in mod gratuit sugestiile. Pana la urma, esti o voce importanta a peluzelor deci va fi cum spui tu nu cum spun eu.
In orice caz, cred ca va veni o vreme cand veti zice : “ba, de ce nu am facut noi tot ce era omeneste posibil ca sa oprim legea si sa punem presiune pe astia (asta include si incercarea amuzanta de a te adresa presedintelui).
In ceea ce priveste pct4, sa stii ca CCR se poate autosesiza cu privire la constitutionalitatea unei legi chiar in aceasta perioada intre votul din parlament si promulgarea facuta de presedinte (art. 146 lit. a)
Bafta baieti!
23:51
Catalina, am dat copy/paste la comentariu specialistului nostru pe aceasta problema, doctor in drept constitutional. Deci comentariul nu-mi apartine.
07:36
Cert este ca trebe facut ceva.
Dupa parerea mea putem incerca toate variantele, nu vad nimic rau in asta.
Libertate pentru Suporteri !
20:23
http://www.prosport.ro/fotbal-intern/liga-1/legea-antihuligani-s-a-inasprit-fara-foc-pe-stadioane-ultrasii-din-romania-iau-atitudine-9072629
Cu tot respectul pentru Gigi, accesul cu steaguri si cu tobe nu e reglementat nici de legea 4 si nici de modificarile ei. Nici FRF-ul nu stiu sa aibe vreo reglementare interna in privinta asta. Astfel ramane la latitudinea organizatorului meciului, dar cel mai adesea la latitudinea jandarmilor care isi depasesc competentele si se ocupa de oaspeti, interzicandu-le cel mai adesea orice material. Gazdele sunt privilegiate deoarece au parte de un control mult mai sumar facut de firmele de paza.
Mie imi pare rau ca nici Gigi si nici Mihnea Ionescu nu mai urmaresc subiectul. Si-au mancat tineretea prin peluze iar acum cand au maturitatea necesara pentru a da o mana de ajutor, nu-i mai prea preocupa.
Pentru mine e clar ca pe langa toate eforturile ce le vom face pentru a combate nedreptatile indreptate impotriva noastra, totusi trebuie sa ne schimbam si noi. Am ajuns la momentul in care mai rau nu se poate.
Trebuie sa ne autoimpunem niste reguli pe care sa le respectam. Daca nu cautam o solutie ca sa intram cat mai putin in contact/conflict cu jandarmii intr-un an de zile o sa fim decimati.
Daca suntem convinsi ca putem lasa la o parte tiganiile si provocarile atunci am putea sa ne constituim intr-un nucleu care sa lupte pentru fenomen, mergand pana la abordarea FRF si LPF pentru a convenii asupra unor reguli pe care sa le respectam atat noi cat si organizatorii, desemnand oameni care sa si constate aceste lucuri.
Nu trebuie totusi sa uitam cine ne-a tras-o, iar cand prindem momentul potrivit sa le intoarcem serviciile. Urmeaza un an numai bun pentru asa ceva. Acolo nu e cu interdictii, materiale interzise si alte reguli.
20:27
Trebuie sa scoatem total de pe stadioane si din afara violentele si prostiile. Trebuie sa crestem in ochii lumii, sa parem ce suntem cu adevarat: niste suporteri infocati ce-si iubesc echipa pana in panzele albe. Daca stam cuminti o perioada, s-ar putea sa rezolvam ceva, aplicand pe langa si celelalte metode de a combate legea.
Doamne ajuta! Bafta tuturor in ceea ce fac pentru libertatea tuturor!
12:12
@Cristi Brancovan
Poate ca ar fi oportuna o intalnire in luna ianuarie. o putem gazdui noi, in Satu Mare, dar orice alta locatie e OK.
11:51
eram curios cum a votat “deputatul ultras” de la Craiova. Ghiciti oare? Daca nu vedeti aici : http://www.alesiivoteaza.ro/deputat-stroe-ionut-marian-parlamentari/detalii-282-2-86
Poate ca ar trebui sa stergeti articolul cu el…
13:43
@commandooli, ala nu e ultras si n-a fost niciodata, e un bagator de seama.